вторник, ноември 24, 2009

"Преливни" ями в София

Може би това, което ще споделя в този пост, е широко известен факт. За мен обаче, много аспекти на българската (и в частност софийската) реалност тепърва започват да се разкриват и няма как да не ме впечатляват.

Известно ми е, че във "витошките" софийски квартали като Драгалевци, Бояна и Симеоново все още няма изградена канализация. Вместо това се използват преливни ями, които периодично се изпомпват от "фекалки"* и съдържанието им се отнася в пречиствателната станция за отпадъчни води в Кубратово. Дотук добре. Оказва се обаче, че за да не бъдат викани въпросните фекалки прекалено често, хората си монтират помпи и сами изпомпват най-горните "течни" слоеве - в саморъчно изградени канали, водещи в някоя "река", в канавката, директно на улицата или по склоновете на Витоша. В по-новите сгради помпите даже са електронно програмирани и се активират примерно към 3 през нощта. Нека не пропускаме да добавим към картинката и многобройните хотели и ресторанти. А съвсем отделно стои и проблемът с високите подпочвени води и силния наклон, които водят до преливане на съществуващите септични ями. Изобщо не ми е ясно как досега не са плъзнали зарази. А още по-малко ми е ясно какво му е елитното на един квартал, в който по улиците текат отпадъчни води...

* Или както понякога ги наричам аз - "лайномети". Някак все ми е трудно да пренебрегна факта, че някъде там има малко скрито лостче, което обръща посоката на потока...

Няма коментари: