четвъртък, март 29, 2007

Холография

Най-сетне завърших материала за холографията, който готвя вече две-три седмици. Докато се занимавах с "Холграфската Вселена" на Майкъл Толбот преди половин година възникна непреодолимата необходимост да се запозная с холографията в малко повече детайли. Книгата дава само най-обща представа за тази гениална технология, а ми се искаше да имам малко по-добро разбиране. Тъй като не отбирам много от физика ми се наложи да преровя Интернет за информация на достъпен език за лаици като мен. Постоянно се сблъсквах с понятия, които в първия момент сякаш са ми ясни, но колкото по-дълго се задържа мислъта ми върху тях, толкова повече неясноти изплуват. Всеки отговорен въпрос водеше до задаването на нови въпроси и на моменти се губех в целия поток. Първоначалната ми идея беше да събера и систематизирам тази информация, така че да разполагам с нея в един приличен и удобен за четене вид, заедно с всички илюстрации, които са ми помагали да визуализирам идеите и понятията. За да се мотивирам повече си поставих за цел да съставя един смислен и завършен материал, който да постна тук. Но в процеса на писане постоянно добавях нови и нови неща, които ми се искаше да имам написани някъде и в крайна сметка се събра толкова дълъг текст, че реших да го отделя на отделна страница и да го кача някъде другаде. Уеб страницата все още не е много изгладена - не съм правила подробен спел-чек, а и както разибрам някои от версиите на IE под 7 имат сериозни проблеми със скролването на съдържанието. Но тъй като нямам под ръка по-стар IE за да отстраня проблема, ще се занимавам с него по-нататък.

И така, материалът е публикуван под http://holography.strange-quark.com/. Това е новият линк след като предишния сървър затри целия ми сайт.

Надявам се да запазя мотивацията си и след време да публикувам и други материали - това е чудесен начин да осмисляш наученото. А една по-далечна стъпка би била да изпробвам някой от туториалите за създаване на холограми в домашни условия, на които попаднах онлайн. Знае ли човек, може и нещо да излезе :)

Няма коментари: